یک توضیح ضروری در رابطه با ایجاد شورای کشوری اتریش حزب متحد ملی
انجنیر نجیب الله یوسفی انجنیر نجیب الله یوسفی

 

رفقای عزیز و گرانقدر!

آنچنانیکه همه در جریان اند پس از تدویر اجلاس پر شکوه نیرو های مترقی و دموکرات در هالند تمام نیرو ها به صورت جمعی و فردی در تلاش ایجاد زمینه های تامین اتحاد سازمانها حلقات و گروه ها بوده و درین عرصه یکمقدار موفقیت های قابل ملاحظه را هم نصیب شده ایم.

در همین جو و فضای وحدتخواهی چند روز قبل محترم تاج محمد فعال از آمدن یک هیأت حزب متحد ملی به ریاست محترم یاسین بیدار در شهر گراس کشور اتریش به رفقای نهضت فراگیر خبر دادند که ما همه این اقدام را فال نیک گرفته و با صمیمیت رفیقانه پذیرفتیم زیرا هر حرکت به طرف وحدت نیرو ها یک قدم به پیش است بنأ از آن باید پشتیبانی به عمل آید.

یکی از رفقای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان در اتریش امروز پس از ختم کار تیلفونی جویای احوال شده، ضمنأ از ایجاد شورای کشوری حزب متحد ملی در اتریش برایم نوید داد. هنوز به ابراز نظر نپرداخته بودم که از انتصاب من به صفت رییس شورای شهر ویانا و مسؤل امور اجتماعی حزب متحد ملی با لبخندی ابراز تهنیت کرد.

نا گزیر سر به صفحه وزین مهر زدم و متاسفانه دیدم که واقعأ رفقا همچو لطفی را در حق من روا داشته اند.

من به پاس حرمتی که به همه رفقا مخصوصأ آقای فعال و دوستان حزب متحد ملی دارم ازین اعتماد ایشان قلبأ سپاسگذارم.

اما چند مساله را نباید فراموش کرد:

اولأ من عضو نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان بوده و این راه را آگاهانه انتخاب نموده ام.

ثانیأ هموند شدن در یک سازمان سیاسی کار فردی بوده و هیچکس حق انتخاب راه و روش برای دیگران را نداشته زیرا این خود در ذات خود نقض واضح اصل اساسی دموکراسی است.

 ثالثأ ایجاد هسته های حزبی و سازمانی زیر نام وحدت یک عمل متکبرانه سیاسی بوده که اولتر از همه فریاد های وحدت طلبانه سازمان سیاسی را که تن به همچو خفتی میدهد زیر سؤال میبرد.

و رابعأ من مشکلات جدی با تفسیر ها و برداشت ها و نقاط نظر دوستان حزب متحد ملی دارم، افراد دور اندیشه ها و تفکر که برای همه اعضا قابل پذیرش باشد جمع میشوند.

در خاتمه صمیمانه تقاضا دارم که نام من را از لیست انتصابی تان حذف نموده منت گذارید.

                                   با درود های رفیقانه

انجنیر نجیب الله یوسفی

عضو شورای کشوری اتریش نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان


May 29th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها